3 Nisan 2016 Pazar

İnceleme: Pet Shop Boys - Super


Yaklaşık 10 dk’dır beyaz sayfaya girişi yapıp yapıp siliyorum. Sağlam isimlere albüm eleştirisi yazmak çok zor. Sanki Neil ile Chris tepeme dikilmiş ne diyeceğimi bekliyorlar gibi hissediyorum. Bunu önceki albümlerinde yapsalar yanıma oturtur ellerini öperdim ama şimdi çok da Super (alman aksanıyla söylüyoruz) olmayan bir albümle beraberiz.

2006 yılında çıkan ve kendilerini keşfetmemi sağlayan, physcological electro pop Fundamental albümünden beri PSB ikilisi o kadar deep electro albümlerle karşımıza çıkmıyor. Buna rağmen Yes, Electric gibi çok sağlam Fun Pop albümler sundular. Dinledikçe insanı kendine bağlayan, arabaya eve telefona birer kopyası eklenesi çalışmalardı. Parlophone ile Elysium sonrası yollarını ayırıp kendi şirketlerini kuran dehalar kafalarına eseni yapacakları yerde, ortalama standartta bir pop albümü sundular.

Ne Electric gibi insanı uçuran beatler mevcut, ne Release gibi yağmurlu hava şarkıları. Diyecekseniz, adamlar kaç yaşına geldi normal değil mi tekrara düşmek? Değil işte! 2 sene önce canlı izlediğimde enerjileri benden daha çoktu! O klasik festival sahnesini öyle bir doldurdular ki, şimdi gençlere taş çıkarır cinsten. 

Biraz şarkılara değinelim. Çıkış şarkısı Pop Kids, buzz single Inner Sanctum, Jamiroquai-esque introsuyla Groovy, finale yakın karşımıza çıkan Burn insanı Allahuekber dağlarına çıkarır cinsten. Selena Gomez’in son işlerine benzeyen Say It to Me, eminim turneye çıkarlarsa baş köşede yerini alacak ve kısa sürede dile dolanacaktır. Bilingual dönemine göz kırpan Pazzo! Electic döneminde B-side olarak anca yer bulabilirdi ama bu albümde diğer şarkıların yanında baya göze çarpıyor. Muhtemel ikinci single ve albümün açılış parçası Happiness kusursuz bir summer jam olacakken Stuart son 2 dk’sında şarkıyı manasız bir gürültüye dönüştürmüş. Bunlar dışında Undertow (yine efsane intro ile sınırlı kalıyor) - Üzgünüm Zihin :( - ve Into Thin Air biraz itelemeyle kendine yer buluyor dinleyende.

Diyeceksiniz, kötü dedin albümün yarısını beğenmişsin. Sorun şu ki, kötülerin cidden çok kötü, iyilerinse anca ortalama üstü diye anılabilmesi. Sad Robot World açık ara dinlediğim en kötü PSB şarkısı. Twenty-something kulak tırmayan melodisiyle next butonunun varlığına şükrettiriyor. Sağlam introlu Dictator Decides, devamında hiç birşey sunamamasıyla hayal kırıklığına uğratıyor. Bla bla bla…

Özet olarak Axis’in tek şarkı olarak yarattığı coşkuyu koca albümde az buçuk Burn ile hissedebiliyoruz. Ustalara nazar boncuğu niteliğinde bi albüm. Bu kadar yerden yere vurduk ama, piyasayla karşılaştırdığımızda albüm baş yapıt kalıyor. Kaliteli sound açlığı çekiyoruz, doğal olarak abilerimizden beklenti büyük. Siz yine de alın dinleyin destek olun. En kötü Pazzo! ile shame-dancing yaparsınız.




2 yorum:

  1. Ahahahaha :D Undertow ile shame dance yapıyorum. Lütfen çaktırma 10Songs4U, off the record söylüyorum bak :p

    Pazzo!'yu neden ilk dinleyişte çok sevdim anlaşıldı; gözümün nuru Bilingual'dan fırlama :)

    Happiness için denecek en yerinde şeyi demişsin (ben ne yazıcam ya blogumda şimdi?). Güzel başlıyor şarkı, hatta oram buram tam oynayacak, abuk subuk bir şeyler giriyor devreye gümlüyor şarkı.

    Pop Kids, Burn, Pazzo konusunda hemfikiriz galiba.

    Twenty-sth'in başı çok hoşuma gidiyor fakat devamı çöp. Sadece introsunu dinliyorum kapatıyorum.

    Groovy ile Sad Robot bence en kötüleri. Cidden kötü :/

    The Dictator Decides konusunda ne düşündüğümü biliyorsun. Yazımda misilleme gelecek sana o_O

    Inner Sanctum galiba albümleri karıştırmış ? Axis b-side falan olmasın yahu ? Nedense bana öyle geldi. Ama yine de ortalama bir iş duruyor.

    Burn'ü övdüğüm kadar varmış değil mi ? Herhalde albümün tek övülecek şarkısı; girişteki dıgıdıgı olsun, Very'i hatırlatan görkemli duruşu olsun..sevdim.

    En kısa zamanda yazıyorum ;)

    Pek sevdiğim bir albüm değil aslında Yes fakat bundan çok daha iyi olduğu kesin.

    En sevdiğim PSB albümleri şöyle; Bilingual, Electric, Release, Very ve Fundamental (sıralamadım) *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kanka Groovy ve Dictator konusunda zıt düştük o_O. Bence Groovy zamanla göze girebilir şans ver abisi :D

      Kalan her kelimeye katılıyorum. Mainstream review'ler neden yüksek onu anlamıyorum ama. İlk defa PSB dinliyorlar heralde.

      Sil