18 Ekim 2016 Salı

inceleme: Joanne (2016)


Bu yazıya başlamadan odama mum mu yaksam tütsü mü koysam bilmiyorum çünkü yazı yazamaz oldum! Dedikodudan içim çürüdü son zamanlarda tabi bu cahil davranış insanın kalemini kırıyor. Peki geri dönüşümü kimle yapıyorum? QUEEN OF FLOP: LADY GAGA!

Malum bu cuma #Joanne her yerde! Ama öncesinde tıpkı britneyde olduğu gibi başka pazarlarda önce satılmasından ötürü albüm sızdı. Bu durumun bilinçli olduğunu düşünüyorum ama fazla üstünde durmuyorum. Çünkü elimizde üzerine titrenecek bir albüm yok. Çok üzgünüm ama Joanne yetersiz bir albüm. Yetersizden kastım Artpop 2 vakası değil, zira bu çalışmanın yanında artpop’a şükrediyorum. En azından içinde Aura, Venus, DWUW, SEXXXDreams gibi hitvari eserler vardı.

Peek Joanne’in eksileri neler? Öncelikle bir sanatçı pop/dance ile işe başlayıp, bu tarz bir fan kitlesi oluşturuyorsa etrafında, deneysel işlere bulaşmadan onları tatmin etmeli. 3 yıldır deli gibi pop dance hiti bekliyoruz. Herkes artpop2’ye bile tavdı. Sen albüm tutmayınca bir anda caz sevmeye başlayıp sonrasında da ben kişisel takılıcam diyip country rock vari işler yaparsan tut maz sın.

Gaga’nın samimiyetine zerre inanmıyorum. Bu albüm tamamen farklı bir promosyon çalışması. Zira Gaga yine doğal değil. Rock chick imajıyla dolaşıyor, kendi olmuyor ki? Gaga kendi de fame çıkmadan çok çok farklı giyindiğini iddia ediyordu. E şimdi kökenlerinin country olduğunu mu hatırladı? Don’t eat my heart, gaga.

Peki albümde tatmin eden anlar yok mu? Hakkını yiyemem, John Wayne ve Perfect Illusion kulaklıklara çok yakışan parçalar. A-YO muhtemel 2. single, liste başarısı elde eder mi bilmem ama turnede iş görür. Florence destekli Hey Girl ve kapanışı yapan Angel Down da kitleleri tatmin edecek işlerdir. Ama bunlar da albümü kotarmaya yetecek işler değil çünkü hiç birimiz kovboy değiliz bu triplere artık girmiyoruz. Taylor bile bıraktı bu işleri sen niye kasıyorsun ra ra şapşal gaga?

Bunu alacağınıza/dinleyeceğinize Glory’i dinlemenizi tavsiye ederim. Biz de bilmem kaç saçma zaman bekleyelim gaga pop yapması gerektiğini akıl etsin diye.

2/5

4 yorum:

  1. Diğer incelemelerin gibi son derece gereksiz olmuş .BU albümden hit mit çıkmayacağı zaten kesin album eleştirisi okumak isteyen biri satış ihtimalleri değil şarkıların sound unu yorumlanması vb duymak ister zaten en fazla bikac ay sonra albümün toplam satış hacmi açıklanir zaten .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza aslında biraz katılıyorum, fakat bahsedilen Joanne albümünde sounda dair yazılacak bir şeyler olmadığından eleştiri boşa gidiyor. Pop desek pop değil, rock değil, country ise hiç değil.

      Sanırım Patsy Cline'a özenerek bir yola çıkmış kendisi, pop tınılı country düşündü fakat Gaga'nın onun kayıtlarını pek dinlediğini sanmıyorum veya tahlil ederken problem yaşamış biraz. Hit mevzusuna girmiyorum, satışlar listeler ortada.

      Sil
  2. Diğer incelemelerin gibi son derece gereksiz olmuş .BU albümden hit mit çıkmayacağı zaten kesin album eleştirisi okumak isteyen biri satış ihtimalleri değil şarkıların sound unu yorumlanması vb duymak ister zaten en fazla bikac ay sonra albümün toplam satış hacmi açıklanir zaten .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hit cikmamasina takilmadim aslinda. Soundu da yetersiz buldugumdan bahsettim. Aradan 2 ay gecti nerden bakarsan, ileri donuk yorumlarda bulunmusum. Bahsettigim tablodan farkli bir joanne era gecmiyor.

      Sil